DISSABTE 10 D'AGOST. BALLADA-EXHIBICIÓ A LES NITS DAURADES DE SALOU. COBLA I COLLES SARDANISTES
El proper dissabte 10 d'agost ens trobareu a Salou, on a partir de les 20 hores, serem davant de la font lluminosa (al final del Passeig Jaume I (zona pròxima als "acantilats") on oferirem una ballada de sardanes especial emmarcada dins les NITS DAURADES de la festa major de Salou.
Es tracta de fer una ballada oberta a tots els turistes i persones que puguin estar pel passeig de Salou, passejant, sortint de la platja, de vacances, etc...
Per aquest motiu comptarem amb les colles de l'Agrupació Sardanista Tarragona Dansa que ens acompanyaran durant l'actuació amb exhibició de com es balla la sardana de competició, també faran un petit taller d'iniciació a la sardana per a totes aquelles persones que vulguin aprendre els passos bàsics de la dansa nacional de Catalunya.
Ens mostraran també una modalitat ben espectacular, amb els punts lliures, i ajudaran a engrescar al tot el públic per participar en la sardana curta del segle XIX, la sardana de germanor i ho acabarem amb uns quants balls vuicentistes per animar a tothom que es posin a ballar altres danses.

Tot això anirà amanit amb unes acurades presentacions i comentaris que es faran en diversos idiomes per tal que els turistes que passin per allà, puguin comprendre molt millor el que està passant i les diferents parts de l'actuació.
El programa constarà de diferents parts, i comptarà amb una programació especialment atractiva, amb sardanes molt airoses, ben balladores, d'aquelles que fan suar de valent.
El repertori será el que us detallem tot seguit:
DUES SARDANES PEL PÚBLIC: (7 tirades)
JA FA 10
ANYS! – JORDI LEÓN I ROYO
MONTBLANC, CAPITAL DE LA SARDANA – ALFRED ABAD I GASCÓN (SARDANA DE L’ANY 2018)
En paral·lel mini-taller de sardanes per aprendre a ballar en uns minuts
SARDANA DE CONCERT: (2 curts i 2 llargs)
CANT TRIST – FÈLIX MARTÍNEZ I COMÍN
GALOP DE FANTASIA: EL TURCO – JOSEP
SADERRA I PUIGFERRER
SARDANA
D'EXHIBICIÓ DE COLLES DE COMPETICIÓ: (4 tirades)
GALANTEIG – CONRAD SALÓ I RAMELL
UNA SARDANA PEL PÚBLIC (7 tirades)
GOTA
D’AIGUA – JOAN CALDERS
SARDANA EXHIBICIÓ DE PUNTS LLIURES: (4 tirades)
el
palau del vent (obligada de cobla) – pau marons
UNA SARDANA CURTA:
AQUESTS DE LA CAPA
NEGRA – AUTOR ANÒNIM
SARDANA DE GERMANOR (5 tirades)
SALOU CIUTAT PUBILLA –
RICARD VILADESAU I CANER
FINAL DE FESTA 1 BALL VUITCENTISTA
la morena de mi copla (pas-doble. Arranjament per a cobla) – CARLOS CASTELLANO I
GÓMEZ
![]() |
Dues fotografies de l'exhibició del 2014, amb les colles de l'Agrupació Sardanista Tarragona Dansa i un ambientàs impressionant al passeig Jaume I de Salou. |
Donada la singularitat de la ballada, ens agradaria comptar amb la vostra presència, i poder mostrar al públic provinent d'altres indrets de la geografia mundial, que la sardana és un element viu i és una representació cultural del nostre país, i que s'emportin la imatge que correspon, una dansa que agermana i uneix.
Volem que els turistes que passin per allà marin cap a casa amb la idea que "LA SARDANA ÉS LA DANSA MÉS BELLA DE LES QUE ES FAN I ES DESFAN"
Comentaris